Schoonmaakbedrijf

Business Case

Salesondersteuning totaal, testen, trainen, telemarketing en coachen

Opdrachtgever

Groot schoonmaakbedrijf

Probleemstelling

Deze klant heeft sinds twee jaar een omzet die stabiel blijft, wegens grote concurrentie en prijsdruk is de aanwas even groot als het verlies van klanten.

Oplossing

Hello Company heeft een analyse gemaakt van het klantenbestand en geconstateerd dat er binnen het werkgebied ruim 4000 potentiële klanten waren. Deze adressen zijn aangekocht. Er is een profiel gemaakt van de schoonmaakorganisatie en er is zeer goed gekeken naar wanneer de potentiële klant daadwerkelijk interessant is. Vervolgens zijn de verkopers getest op gedrag en verkoopvaardigheden. Nu bleek dat er verschillende verbeterpunten waren.

Een praktijkgerichte training met de juiste theorie zorgde voor een scherpstellen van de verkopers. Hierna kon de telemarketingafdeling beginnen met het plannen van de afspraken. Een keer per maand waren er gezamenlijke sessies begeleid door een van onze coaches. Hier bespraken we in groepsverband, waar een ieder tegen aan liep en hoe het nog beter zou kunnen.

Resultaat

Hello Company plant twee afspraken in een ochtend, zodat de verkopers 's middags nog tijd hadden om hun bestaande klanten tevreden te houden. Twee op de zes afspraken leidde tot een offerte. Een op de drie offertes leidde tot een order.

Binnen 6 maanden tijd werd een jaaromzet binnengehaald van  € 400.000,- , een veelvoud aan omzet zit op dat moment in de salespipeline.