New Shoes Academy

In de wereld van onderwijs en zelfontplooiing stond New Shoes Academy (NSA) voor een uitdaging: het bereiken van hun doelgroep en het vergroten van betrokkenheid op hun platform. Met een vernieuwende aanpak en een focus op organische groei begonnen ze aan een reis om hun bekendheid te vergroten en het gesprek over studiekeuze en zelfkennis aan te wakkeren. Deze case study werpt een blik op onze online inspanningen en de impact die we hiermee hebben gemaakt. 

De uitdaging van NSA

New Shoes Academy’s uitdaging lag met name in het bereiken van de juiste doelgroep voor het platform. Een vernieuwende aanpak was nodig om deze obstakels te overwinnen.

We openden het gesprek over studiekeuze en zelfkennis, waarmee we een breed publiek bereikten. We zagen welke leeftijdscategorieën getriggerd werden door de content en konden hierdoor nog gerichter content maken die aansluit bij de doelgroep. Hiermee heeft NSA een groeiend aantal jongeren bereikt en de betrokkenheid vergroot. 


Organische social campagne 

Om de juiste doelgroep te bereiken, kun je twee dingen doen: adverteren of een sterke organische strategie neerzetten. In verband met een beperkt budget kozen wij in overleg met NSA voor het tweede. Ons doel was organische groei te realiseren om de geloofwaardigheid van NSA te verbeteren en vertrouwen bij de doelgroep aan te sterken. Dit door middel van entertainende content met een boodschap die goed aansluit bij het gekozen platform: Tiktok. 

Het probleem van NSA was duidelijk: 
Er is een gebrek aan bekendheid onder de doelgroep. Jongeren zijn niet op de hoogte van het platform en haar doel. De oplossing was een doordachte campagne die gericht was op het bereiken van de juiste mensen zonder onnodig budget te verspillen. Door het vooronderzoek konden we de content afstemmen op de interesses van de doelgroep, met als doel het gesprek op gang te brengen en betrokkenheid creëren.

Resultaatgerichte impact: empowerment in studiekeuze

Onze inspanningen hebben de NSA geholpen om een aanzienlijke toename te realiseren in het aantal weergaven van hun platform. Met een bereik van 48.000 unieke kijkers, hebben we de impact van NSA vergroot en het gesprek over studiekeuze aangewakkerd. 

Maar we zijn er nog niet. Om ervoor te zorgen dat meer jongeren zich gaan aanmelden voor het online zelfkennisprogramma, hebben we een onderzoek opgezet waarin 5 jongeren het programma uitvoerig doorlopen. Door middel van een intensief focusgroepgesprek hopen we meer inzicht te krijgen in de “waarom”. Welke trigger is er voor jongeren nodig om te duiken in het ontwikkelen van zelfkennis? We gaan dus verder dan alleen bereik creëren op social media. Door samen verder te denken en te onderzoeken waar de behoeften liggen van jongeren, hopen we bij te dragen aan een toekomst waarin zelfkennis en een makkelijkere studieweg toegankelijk is voor elke zoekende jongere. To be continued!




"Met een bereik van 48.000 unieke kijkers, hebben we het gesprek over studiekeuze en zelfkennis aangewakkerd."